Visar inlägg med etikett Dyrbara Dagbok. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Dyrbara Dagbok. Visa alla inlägg

26 maj 2008

Hej!
Hoppas att ni haft det bra, det har jag och jag har börjat jobba, jätteskönt att komma bort från hemmet lite, även om jag längtar hem till barnen, så är det härligt.
Har lite bilder att lägga in, men det tar jag lite senare. Liam håller på att gå för fullt, ramlar ganska ofta dock, men men, snart är nog balansen där den ska vara.

15 april 2008

Min söte kille, helt slut, somnade med muggen i handen*sötis*
Hej! (andra magsjukan för i år)
Har varit vaken hela natten, Liam har blivit magsjuk, han har spytt i ett sen kl 16.30. Micke var ju magsjuk i helgen, men trodde att vi klarat oss, så går Liam och blir sjuk. Eftersom det är jag som tar hand och sover bredvid Liam så är det nog bara en tidsfråga innan jag insjuknar med. Jag knaprar vitpepparkorn i hopp om att jag ska klara mig.
Har tvättat 3 st maskiner och tack o lov så har Julia studiedag, hon har varis så DUKTIG och hjälpt mig!!
Knäppte lite bilder i natt när jag var vaken med Liam, han var så söt där han låg.

09 april 2008

Nu är jag tillbaka, har haft en låååång bloggpaus. Har hänt massor och jag tänker nu go public med en sak som jag inte har berättat, pga att hålla andras liv utanför, men nu tänker jag berätta iallafall, så bloggen blir ärligare, inte för att jag ljugit på nåt sätt, but still...... So here goes. Jag har ju som sagt 3 barn varav Mickes, min fästman bara har Liam, alltså är Julia och Saga hans bonusbarn!!! Julia o Saga är hos sina pappor varannan helg, precis jag har inte 2 pappor till mina barn utan 3 olika. Så nu vet ni det!

20 mars 2008

Lite uppdatering om helgen som gick. Vi var ju bjudna till Angeline och Jacob på middag för alla som hjälpt de att flytta. Liam somnade i vagnen på väg dit och sov hela vägen och en bit där.
Det var jättegod mat och jag drack vin och cider, blev en aning småonykter för en liten stund, har inte skrattat så mycket på så länge, fick ont i smilbanden!!
Liam var vaken och på glatt humör hela kvällen och charmade alla. En jättetrevlig kväll som varade ända fram mot småtimmarna.

14 mars 2008

Fredag idag, och kan säga att jag ser fram emot pizzan ikväll, har inte ätit lunch idag, så ja är superhungrig!! Saga har åkt till mormor och morfar och kommer hem på Måndag igen. Julia åker till hennes farbror och sover där tills Söndag. Skönt med lite storbarnsledighet. Imorgon på förmiddagen ska Micke och Liam till Öppna Förskolan på pappis. Så jag får lite tid för mig själv, det ska bli härligt. Ska upp på stan då och köpa inflyttningspresent till Angeline med familj, vi ska dit senare på middag, för alla som hjälpte de att flytta. Det ska bli kul! På Söndag blir det städdag för mig och Mickes del, eftersom Liam fyller år på Onsdag, då blir det kalas. Nä, nu ska jag hitta på nåt med Julia innan Micke kommer hem.
Hej, mycket har hänt, sen ngra veckor tillbaka, har sökt jobb och står nu mellan 2 st som jag vill ha, det ena är säljare mot friskvårdsanläggningar och det andra är sponsrade länkar och att göra hemsidor. Det som jag helst vill ha är fasta tider och det andra är rörliga tider, bestämmer själv när och hur länge jag jobbar. Det sistnämda är mest aktuellt eftersom jag bara tänkt att jobba ett par dagar i veckan, det var tänkt att Micke skulle ta ut pappadagar de dagar jag jobbar. Men skulle jag alltså ta det jobbet som innebär varje dag 8-17 så måste Micke vara hemma hela tiden??????? Kan säga att detta är svååårt. Vi ska sätta oss ner och prata igenom detta i helgen, för på Måndag är det tänkt att jag ska till Västerås på utbildning, för jobbet mot Friskvårdsanläggningarna som jag har tackat ja till, men inte skrivit ngt kontrakt mot ännu. De på det andra jobbet ringde idag och sa att det var mitt om jag ville och det är start i 1:a Maj. Hm, kanske går att köra båda jobben samtidigt?! Det var lite som hänt...kommer mer sen, kram alla och ha en jättegosig helg.